Tokom proteklih nekoliko mjeseci radili smo na istraživanju “Bolji saobraćaj, bolji grad”, u okviru istoimenog projekta, sa ciljem da ispitamo kako saobraćajne probleme u Podgorici vide njeni građani i građanke, koje su
odlike postojeće saobraćajne politike gradske uprave, i kako bi ta politika mogla da bude unaprijeđena.

Istraživanje obuhvata ispitivanje javnog mnjenja, analizu saobraćajne politike i budžetske potrošnje koja iz nje
proizilazi, te analizu sadašnje upotrebe prostora u gradskom centru i budućeg plana za razvoj tog prostora.
Nalazi istraživanja otkrivaju nedosljednosti u saobraćajnoj politici Glavnog grada i preporučuju odlučnu i transparentnu posvećenost razvoju efikasnog i održivog saobraćajnog sistema, kroz niz mjera koje se odnose na unapređenje javnog prevoza, savremeno upravljanje parkingom, razvoj biciklističke infrastrukture, zatvaranje dijela centra grada za motorizovani saobraćaj i redovno izvještavanje o stanju saobraćaja u Podgorici kroz kreiranje zvaničnih statističkih istraživanja.

O tome šta znači to što se iz podgoričkog budžeta značajno više sredstava izdvaja za parking servis nego za javni prevoz, zašto ne možemo u Novoj Varoši istovremeno planirati pješačku zonu i 1.089 novih parking mjesta za automobile, kako bi izgledala Bokeška ulica zatvorena za motorizovani saobraćaj i zašto bi – i pod kojim uslovima! – pokretanje sistema javnih bicikala (bike-share) u Podgorici bilo dobra ideja, pročitajte u tekstu istraživanja koji je dostupan ovdje.

Autorka istraživanja je Sonja Dragović, originalne ilustracije potpisuje Marija Ćaćić, dok je za vizuelni identitet projekta i dizajn i prelom publikacije bio zadužen Srđa Dragović.

 

Istraživanje je sprovedeno u okviru projekta „Better Traffic, Better City!“ (Bolji saobraćaj, bolji grad!) koji se realizuje u okviru projekta „Accountability, Technology and Institutional Openness Network in South East Europe – ACTION SEE“ koji sprovode Metamorphosis Foundation, Westminster Foundation for Democracy, CRTA – Center for Research, Transparency and Accountability, Citizens Association Why not?, Center for Democratic Transition, Open Data Kosovo (ODK) i Levizja Mjaft!

Ovaj projekat je finansiran od strane Evropske unije.